مخاطبان رضا عطاران دو برابر بهرام افشاری شدند
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۴۲۷۲
مهسا بهادری: در هفتهای که گذشت، مجموع فروش فیلمهای سینمایی به ۱۳ میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان و کل مخاطبان آن به ۳۸۲ هزار و ۹۳۰ نفر رسید. همچنین در هفته گذشته، فیلم سینمایی «انفرادی» با بازی رضا عطاران دو برابر فیلم «سگبند» با بازی بهرام افشاری فروش داشت.
«سگبند» یکی از ۵ فیلم پُرفروش سینمای ایران شد«سگبند» به کارگردانی مهران احمدی و تهیهکنندگی محمدحسین قاسمی که از فیلمهای اکران نوروز ١۴٠١ بود، توانست با کمتر از ۵٠ روز اکران و فروشی معادل ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، جزو پرفروشترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیش از این فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی با فروش ۵۸ میلیارد تومانی، رکورد فروش فیلمهای سینمایی را شکسته بود.
مهران احمدی کارگردان «سگبند»، که بیشتر به عنوان بازیگر شناخته میشود پیش از این فیلم «مصادره» را هم کارگردانی کرده بود.
«سگبند» اصطلاحی درباره یکی از فنون کشتی پهلوانی است و در خلاصه داستان آن چنین آمده است: «هیچوقت گول اسم و ظاهر آدمها را نخورید؛ لشکر هیتلر با آن عظمت، اسمش نازی بود.»
نازنین بیاتی، بهاره کیانافشار، امیر جعفری، بهرام افشاری، مهران احمدی، سیروس گرجستانی، علی تقیپور، ناهید مسلمی، سعید امیرسلیمانی، میرطاهر مظلومی، عزتاله مهرآوران و سیامک صفری بازیگران «سگبند» هستند.
آیا «انفرادی» ۱۰۰ میلیاردی میشود؟ابراهیم عامریان و مسعود اطیابی که تاکنون در ساخت چندین کمدی با یکدیگر همکاری کردهاند حالا به فروش «انفرادی» امیدوارتر از قبل هستند؛ چرا که «دینامیت» با فروش قابل توجهاش تقریباً آنها را در شناخت ذائقه مخاطب مطمئن کرد و حالا عامریان، تهیهکننده «انفرادی» پیشبینی کرده این فیلم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد فروخت؛ اتفاقی که چندان هم بعید به نظر نمیرسد؛ چرا که این روزها بازار کمدی داغ است و گیشه سینما به این ژانر وابسته شده است و مخاطبان هم استقبال خوبی از آن میکنند.
گیشه همچنان دست کمدیهاستدر حال حاضر فیلمهای اکران نوروزی؛ «سگبند»، «موقعیت مهدی» و «شادروان» به ترتیب سه فیلم پرفروش گیشه سینماها هستند، اما میزان استقبال مخاطبان هفتگی از فیلمهای کمدی نشان میدهد که به زودی «انفرادی» با بازی رضا عطاران به رده دوم جدول فروش میرسد و رقابت بین دو فیلم کمدی «سگبند» و «انفرادی» ادامه خواهد داشت.
براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) که مرتب بهروزرسانی میشود، تا صبح امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت، فیلم «سگبند» به کارگرانی مهران احمدی با فروختن بیش از ۹۱۹ هزار بلیت، ۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«موقعیت مهدی» هادی حجازیفر با ۳۵۴ هزار تماشاگر در رتبه دوم جدول فروش است و ۱۰ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان فروش داشته است. «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی با حدود ۲۷۰ هزار مخاطب و پس از گذشت بیش از ۵۰ روز به فروش ۹ میلیارد تومان رسیده است.
«انفرادی» مسعود اطیابی که از هفته قبل روی پرده رفته، تاکنون ۲۷۱ هزار و ۱۱۲ نفر تماشاگر داشته و ۹ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان فروخته است.
«روز صفر» سعید ملکان هم با ۲۴۳ هزار و ۶۵۳ بلیت، هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«مرد بازنده» محمدحسن مهدویان هم هنوز تعداد تماشاگرانش به ۱۶۸ هزار نفر نرسیده و فعلا ۶ میلیارد تومان فروش داشته است.
فیلم پُرسروصدای داریوش مهرجویی که تصور میشد حاشیههای پیش آمده بر سر مجوز نمایش آن باعث جذب مخاطب بیشتری شود تا امروز فقط حدود ۲۴ هزار تماشاگر داشته و به فروش ۸۰۰ میلیون تومانی رسیده است.
فیلم «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی هم با بازی پریناز ایزدیار، جواد عزتی و بابک حمیدیان فعلا نزدیک به ۱۸ هزار نفر تماشاگر داشته و ۶۸۷ میلیون تومان فروخته است.
استقبال مردم از فیلمهای کمدی چون «انفرادی» سبب سختتر شدن چیدمان اکران شده و بیشتر سینماداران معتقدند برای این که همه فیلمهای روی پرده به فروش بهتری برسند ضروری است که آثار باکیفیت و مخاطبپسند کمدی حتما در برنامه اکران قرار داشته باشند، هرچند در حال حاضر هنوز تکلیف بعضی فیلمهای کمدی مثل «شیشلیک» و «چپراست» که مشکلدار عنوان شدهاند، مشخص نیست.
بیشتر بخوانید: شروع طوفانی هادی حجازیفر با «موقعیت مهدی» هفت فیلم نوروزی، هشت میلیارد تومان فروختند ترکیب نهایی فیلمهای اکران نوروزی، اعلام شدجدول فروش فیلمهای روی پرده که اطلاعات آن در جدول زیر است از سامانه سمفا، برداشته شده است:
فیلمها کارگردان زمان اکران میزان فروش هفتگی میزان فروش کل «انفرادی» مسعود اطیابی ۷ اردیبهشت ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان «سگبند» مهران احمدی ۲۵ اسفند ۳میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان۲۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان
«روز صفر» سعید ملکان ۲۵ اسفند ۶۸۸ میلیون تومان ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان «موقعیت مهدی» هادی حجازیفر ۱۸ اسفند ۵۴۵ میلیون تومان ۱۰میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان «مغز استخوان» حمیدرضا قربانی ۷ اردیبهشت ۵۳۱ میلیون تومان ۶۸۶ میلیون تومان «لامینور» داریوش مهرجویی ۷ اردیبهشت ۵۱۷ میلیون تومان ۸۰۰ میلیون تومان «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان ۲۵ اسفند ۴۳۰ میلیون تومان ۶میلیارد و ۴۰ میلیون تومان «شادروان» حسین نمازی ۲۵ اسفند ۴۲۶ میلیون تومان ۹میلیارد تومان۲۵۹۲۴۵
کد خبر 1628665منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: بهرام افشاری سینمای ایران مهران احمدی بازیگران سینما و تلویزیون ایران رضا عطاران هادی حجازی فر محمدحسین مهدویان تومان فروش داشته ۸۰۰ میلیون تومان میلیارد تومان مسعود اطیابی مهران احمدی موقعیت مهدی ۷ اردیبهشت ۲۵ اسفند سگ بند
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
قصه شهرت و پایانش رنگ کهنهگی نمیگیرد/ ترس و تردیدهای یک ستاره
به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» به نویسندگی و کارگردانی بهرام افشاری و بازی افشاری و تینو صالحی تا ۲۱ اردیبهشت ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است. این اثر نمایشی که در دور جدید اجراهای خود با استقبال مخاطبان روبهرو شده قرار است به زودی در شهر اصفهان نیز اجرا داشته باشد. محدثه واعظی پور منتقد و فعال رسانه ای یادداشتی درباره این اثر نمایشی نوشته و به ویژگیهای نمایش افشاری که این روزها تبدیل به ستاره پولساز سینما نیز شده، پرداخته است.
در این یادداشت آمده است:
«عشق به بازیگری و دنیای سینما، دستمایه ساخت فیلمهای مختلف و طرح روایتهای متنوع بوده است، این عشق سودایی که بسیاری را درگیر و مهمتر از آن سرخورده کرده، موضوع اصلی نمایش «جوجه تیغی» به کارگردانی بهرام افشاری بازیگر تئاتر و سینما بود، نمایشی که بر اساس مونولوگ پیش میرفت و افشاری، راوی آن، زندگی شخصی و تجربههای خود را با قصه و خیال در هم آمیخته و داستان جوانی شهرستانی را روایت میکرد که عشق به بازیگری او را به تهران و پشت صحنه سینما آورده است. اواخر دهه ۹۰، وقتی «جوجه تیغی» روی صحنه رفت، افشاری بازیگر شناخته شده تئاتر بود، اما مثل امروز در سینما محبوب، مشهور و پولساز نبود. آنهایی که نمایشهای «دیابولیک: رومئو و ژولیت» (آتیلا پسیانی) یا «پاییز» (نادر برهانی مرند) و «دن کاملیو» (کوروش نریمانی) را دیدهاند، او را به خاطر میآورند. بازیگر همنسل نوید محمدزاده و هوتن شکیبا که حضورشان در تئاتر، مژده تولد نسلی تازه را میداد. بازیگرانی مستعد که تئاتر، خانه اصلیشان بود اما بالاخره کشف شدند و مقابل دوربین رفتند.
افشاری، به خاطر ویژگیهای ظاهریاش اغلب در نقشهای کمدی و فضاهای طنزآمیز روی صحنه میرفت، صدای خوب، قدرتش در بداههگویی و انعطاف بدنیاش کمک میکرد تا برای خنداندن تماشاگر، دست به هر ترفندی بزند و بازیگر شیرینِ روی صحنه باشد. اگر چه نقش جدیاش در «دیابولیک: رومئو و ژولیت» نشان داد میتواند سیمای جوان بذلهگو و طناز را تغییر دهد.
موفقیت «جوجه تیغی» بیش از قصه سادهاش، به روایت صمیمی و سرراست افشاری مربوط میشد. او که بر متن تسلط کامل داشت، با دستی باز، شوخی میکرد، از تماشاگر خنده میگرفت و در لحظاتی، احساسات او را درگیر میکرد. در فاصله اجرای «جوجه تیغی» تا «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» افشاری، در سینمای ایران چند فیلم کمدی پر سر و صدا و پرفروش بازی کرده است. او در «فسیل» (کریم امینی)، تنها یک کمدین پولساز نیست، بلکه سعی کرده به شخصیت اسی، جوان آس و پاس و سادهدل پایین شهری، شیرینی و ملاحت بدهد. از میان انبوه بازیگران کمدی چند سال اخیر، افشاری در «فسیل» طراوتی دارد که اگر خودش مدام آن را در سینمای تجاری خرج نکند، برای تماشاگر دوست داشتنی و تازه است.
طبیعی است که سینمای کمدی، انبوهی نقش مشابه اسی به او پیشنهاد کند، اما مقاومت در برابر دستمزدهای وسوسهکننده عمر بازیگری افشاری را تضمین میکند. نکتهای که به نظر میرسد، یکی از دغدغههای شکلگیری «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» است. در این نمایش، افشاری، مانند «جوجه تیغی» خودش را نقد کرده و در معرض داوری قرار میدهد. این رویکرد جسورانه، هوش بازیگری را نشان میدهد که فردای حرفهاش را در وضعیت سرخوشانه امروز، نمیبیند. او در این نمایش، نقش بازیگری را بازی میکند که دوره طلایی حرفهاش را پشت سرگذاشته و در مسیری که طی کرده، گرفتاریهای فراوانی داشته است. برای آنکه روایت ملالآور نشود، افشاری، بخشی از بار قصه را روی دوش همبازیاش تینو صالحی قرار داده است.
تعامل و بده بستانهای آنها خوب از کار درآمده و ایده ارجاع به گذشته و نمایش «جوجه تیغی» تمهید مناسبی برای رفت و برگشتهای قصه و انرژی گرفتن از آن نمایش است. «چه کسی ...» متلکهای سیاسی و تکهپراکنیهای اجتماعی بیشتری نسبت به «جوجه تیغی» دارد، اما همه جذابیت نمایش به خاطر ترسیم این بازجویی و نقد بازی قدرت نیست. «چه کسی ...» باز هم درباره بازیگری است، درباره سودایی که بر خلاف تصویر پرزرق و برق و باشکوهش، میتواند ویران کننده باشد و برای بهرامِ نمایش «چه کسی ...» این گونه بوده است. افشاری با پیش کشیدن پای شبکههای اجتماعی، نقض حریم خصوصی و مسایلی از این دست، جامعه را نقد و با بازیگرانی که سرنوشتشان، از این طریق، تغییر کرده همدلی میکند.
برای افشاری به شهادتِ «چه کسی ...»، دنیای بازیگری هنوز فریبنده و جذاب است. رویاهای او همچنان روی صحنه جان میگیرند و مهرش به مردم (مخاطبانش) را آنجا حس میکند. او در این نمایش، بیش از آنکه بخواهد نماد هنرمند یا بازیگر ممنوعالکار باشد (که هست)، شبیه خودش است، خودش را در مواجهه با ماموران نظارت کننده قرار داده و به جلسه بازجویی خودخواستهای تن داده تا به تماشاگر یادآوری کند، ترسها و تردیدهای یک ستاره، غیرقابل باور نیست.
«چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» درباره زوال دوران ستارههاست، درباره ترس از مواجه شدن با جهانی که بازیگر، دیگر در آن شناخته شده و محبوب نیست. تصویری از مواجهه عقل و عشق و جهان پر اضطراب هنرمند، پس از افول جایگاهش. همان طور که «جوجه تیغی» میتواند بارها دیده شود و روایتی درباره امروز باشد، «چه کسی ...» هم این ویژگی را دارد، چرا که قصه شهرت و پایان آن رنگ تکرار و کهنهگی نمیگیرد.
کد خبر 6097465 آروین موذن زاده